Nu är VT 2014 över.

Ok, för att skriva någonting positivt här för en gångs skull! Idag har jag varit på opponering av min B-uppsats. Jag hatar att prata inför folk när det kommer till viktiga saker samt att prestera. Var sjukt nervös. Jag var näst först ut med att opponera, och trodde att jag som vanligt skulle speeda på processen och vara klar inom 5 min men efter ca 25 min fick handledaren avbryta mig för att tiden rann iväg. Jag överlevde och fick det överstökat. 

Jag fick mestadels bara bra feedback på min uppsats, bra språk, tydlig struktur, ”master” av rubriker, välgjord analys, hållit mig neutral till ämnet, bra bakgrundsfakta, journalistiskt skrivande och spännande ämne.

När alla var klara med opponeringen sa våran handledare att hen haft studenter på C-nivå som opponerat tidigare dag som gjorde sämre ifrån sig än oss. Hen sa att vi alla låg på C-nivå och att det var länge sedan hen haft en sådan bra grupp med sådana bra resultat. Naturligtvis var vi alla godkända och hen sa att om hen själv skulle betygsätta skulle det se mycket bra ut för oss alla. Dock så sätter ju alla handledarna sig tillsammans och går igenom uppsatserna innan de kommer fram till ett gemensamt beslut. 

Oavsett, så var detta extremt peppigt och gjorde mig väldigt glad! Jag som inte ens lagt ner mig på denna uppsatsen och typ inte ens öppnat en enda bok och mestadels analyserat fritt efter mina tankar. Kul!

Ok, detta blev mestadels ett skrytinlägg. Men ibland måste man fan få skryta och vara nöjd också! 

Nu har jag dock 4 restuppgifter att göra. Men alltså efter ha pluggat 150%, varit delaktig i en studentförening och varit ute på 2 resor under våren så ser jag att jag faktiskt gjort en hel del under våren och då känns det mycket mer ok att ha 4 restuppgifter. 

Nu ska jag fira att opponeringen är över och att hela terminen är över med att tvätta. Peace!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

