Set the world on fire!

Jag är inte så bra på att blogga. Jag gör det sällan. Jag kommer inte med några djupa analytiska texter om liv, politik, kärlek, död. Jag bloggar inte om det senaste och coola, faktum är ju att jag bor under en sten och alltid fattar saker, händelser, serier, böcker, musik, you name it, jättesent samt att mina nära och kära får förklara allt för mig. Jag bloggar bara strunt om små saker som händer i mitt lilla jordliga liv. Och det lär jag med största sannolikhet fortsätta med! Så här har min höst varit hittills:

Det gjordes inte många knop efter att jag kommit hem från Bulgarien. Solen sken och värmen höll i sig länge. Alla njöt och som de svenskar vi är var det varma septembervädret på allas läppar. Bild

Mina fluffiga sommargrannar. Jag saknar dem.

Vi ägnade oss mycket åt grillning. Vi tryckte i oss gigantiska marshmallows utan att någon egentligen gillade det särskilt mycket.

Bild

En av mina äldsta homies flyttade till Muppsala och blev en av oss muppar. Tillsammans har vi utövat studieteknik. 

Bild Bild

Förutom att vi är hårt och seriöst studerande har vi på fritiden varit amasoner som tagit rättvisan i våra egna händer.

Bild

BildVåra side-kicks

BildEfter 2 år på uni skaffade jag mig äntligen en zipnyckel. BOJAH! Vägen till billigare kaffe ❤

BildVi fick fint besök från långväga Slovakien; Pavel och Marco var riktiga naturbegåvningar på kubb.

BildEfter Bulgarienbesöket var barskåpet enormt, efter många finbesök i goda vänners lag försvann halva barskåpet fort men fylldes på igen vid det slovakiska finbesöket.

BildÄlskade och hatade Katushka, du är som alltid snyggt pimpad!

Bild2013-10-06 bröt denna lymmel mot allt som är dyrt och heligt och köpte en julmust. Så INTE ok!!!

Bild2013-10-06 var inte enbart dagen då lymmeln köpte julmust utan även min älskade lilla guddotters 2-års dag. Min prinsessa håller på att bli stor!

BildSista veckan har tillbringats genomförkyld med antiken samt ett liv med kursare på Carolina Rediviva där livliga diskussioner om sköna rövar förekom. Konstant.

BildBland voluter, amforor och arkaiska leenden så visade det sig att det var denna sköna Kritiosyngling som bar upp antikens snyggaste rumpa. Stort grattis till dig Kritiospöjk!

Bild

Bild

BildPavel och hans nya bff

BildHeratempel! Höhö skadad konsthistorikerskämt 

Bild

BildAtt gissa bajset är något av en favoritunderhållning jag har. Bild

Bild

Bild

Bild

BildAska detta är inte av dina klokare ögonblick

Första delen av hösten har alltså varit fylld av kubb-och-Cluedospel samt grillningar. Sköna promenader, fester, plugg och inget jobb dvs att jag haft gott om tid att leva det goda studentlivet. Förutom najsiga ting har vårat rum varit fyllt av likmaskar. Nåväl, fyllt kanske var en överdrift, ca 2-3 maskar dödar vi per dag. De kryper mest runt på vårat tak och är äckliga. Likmaskar alltså! Det betyder att något är dött i närheten. Det kan icke vara i vårat rum då skulle det luktat och vi skulle märkt det. Det är ett gammalt hus, mycket möjligt att en mus, råtta eller liten fågel dött någonstans. Eftersom vi inte vet vart kan vi heller inte göra så mycket åt saken. Jag läste på Fältbiologernas sida (som så klart ställer sig mycket positiva till denna lilla mask som hjälper till med nedbrytningsprocessen och bidrar till hela ekosystemet) att det tar ca 20-40 dagar innan det mesta av köttet har torkat ut eller blivit uppätet/nedbrutet. Har noll koll på hur många dagar vi haft dem. Jaja de försvinner väl när det goda liket är borta.

Typ det bästa som hänt hittills i höst är att skrutt fått ett jobb. Äntligen! Vi är båda upp över öronen lyckliga. Har nog aldrig varit så lycklig över att gå till Skatteverket som när vi skulle folkbokföra honom och fixa ett svenskt personnr. Ett sant eufori! Största grattis till dig mitt lilla skräp! ❤

eld & bågskytte 005

 

Puss på er alla!

 

Det här inlägget postades i BILDER. Bokmärk permalänken.

Kommentera

