Sommaren är kort. Elläh?

Jaha? Jag tror att sommaren drog sin sista suck förra söndagen. Jag klagar inte, värmen kom i maj och stannade till mitten av september. Allvarligt, hur ofta händer det? 

Har jag gjort något vettigt under sommaren? De första veckorna efter uppsatsen var klar jobbade jag 50%. Himla chill, hade tid till saker. Utnyttja tid, ljus och värme. Träffa vänner. En liten cruise till Tallinn vart det med.

Bild  Bild  Bild  BildBild   BildBildBild BildBild

Det var de ljuva veckorna. Sedan drog arbetet igång på allvar. Jag bodde mer eller mindre på jobbet, jag hade inte tid för något. Jag var mest trött och längtade efter semester. En liten oas och ljuspunkt mitt i allt var dock Patti Smith konserten. Helt underbar. Hon var allt allt jag drömt om. Vilken kvinna! Sån poet och så himla mycket rock n´roll! Det var en sån där sorgfri dag full av lycka. 

Bild    Bild   BildBild  BildBild

Bild Bild Bild Bild  Bild

Annars då jag haft några lediga stunder har Pavel dragit igång lite grillkvällar hos oss följt av kubbspel. 

Bild Bild  Bild Bild Bild

Sedan for vi äntligen till Bulgarien. Mitt femte besök till detta land. Jag är förälskad i detta land. Pavel menar på att jag numera är halv-bulgar. Tre fin-fina veckor. Det fick så fort. Var så oerhört jobbigt att åka hem, så många känslor, så många viljor. Väl på Arlanda mötte Hanna och Ashiq oss, skjutsade hem oss och bjöd oss på mat. Detta uppskattades oerhört. Så där 9h senare befann jag på ”upprop” i Gustavianium. Tätt följd av föreläsningar. Första veckan funderade jag på vad jag verkligen höll på med. Ett misstag att åka tillbaka till Sverige? Misstag med den kurs jag valt? Men senare föreläsningar har visat att jag är där jag ska vara. Historiakursen var inte jätterolig, det var folket som jag tog den kursen med som gjorde hela förra höstterminen. Konsthistoria däremot! Här får jag lära mig allt jag ville på historian men aldrig fick för att vita män gick före. Häromdagen var vi på studiebesök och vi fick hålla i en så där 2000-2500 år gammal relief av en kvinna. Jag känner mig redo att ta mig an museevärlden. Jag blev helt upprymd av att hålla i ett sådant gammalt föremål. 

Bild Bild

Det var sommaren det. Typ.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

