Mors dag.

Kommersiellt hittepå? En kapitalismens dag? Ångest för de med mother´s issues? En kontroversiell dag med många känslor.

Jag skulle å andra sidan vilja lyfta fram det positiva i denna dag. Vi har alla en mamma.Utan henne vore vi inte i detta liv. Mammor gör ett enastående jobb. Många glömmer nog bort detta. Det är lätt att ta ”tjat & gnäll” för givet som att det vore en moders jobb att förpesta tillvaron och komma med ”måsten och tvång”. En moder gör inte detta för att vara elak eller sadistisk, hon gör det med kärlek för att hon vill sina barn det bästa. En moder offrar tid och pengar allt för sina barns bästa. Hon skulle kunna gå genom eld för sitt barn och är alltid beredd att försvara sitt/sina barn.

Bild

Jag älskar min mamma något oerhört. Jag beundrar henne och ser upp till henne. Min älskade mor har ända sedan barnfötter fått kämpa och lära sig den hårda vägen. Hon har aldrig någonsin glidit på en räkmacka. Livet har för henne varit en ständig kamp. Hon har lidit oerhört mycket och fått smaka på livets hårda tvister. Hon har alltid rest sig upp igen för att sedan slåss till marken igen men lik förbaskat har hon rest sig upp igen. För varje gång hon rest sig blivit lite mer ostadig. Jag är nu mera närmre 30 år än 20 och hon står fortfarande. Min mor är en kämpe och sann krigare! Så mycket hon offrat och gett för mig och min bror. Min mamma och min farmor är nog de tuffaste och starkaste människor jag känner. Jag blir alltid så stolt över att tänka på dem. Likt min mor har även min farmor kämpat med näbbar och klor för att få vardagen att fungera, offrat dyrbar tid och gett all kärlek man kan tänka sig till sina barn, mina farbröder och fastrar. Största elogen till dem! Jag ser upp till er, beundrar er och jag önskar mig den styrka ni besitter!

Bild Min mor på det glada 70-talet

Nu är det inte bara min mor och farmor som kämpar för sina barn och få det vardagliga livet att fungera. Detta är något alla mödrar gör. Alla mödrar är naturliga krigare som gör vad som helst för att få livet att fungera, för att ge de bästa förutsättningarna i livet för sina kära. Alla mödrar runtom i världen har olika förutsättningar men de arbetar oavsett plats för sina barns bästa. Ja, det är lätt att glömma bort de uppoffringar en moder gör i ”tjat och gnäll” men de gör det alltid för DIG. Man ska aldrig glömma bort sin moder som gett en detta liv. En moder förtjänar all vördnad, respekt och kärlek man kan ge någon.  

Mamma, jag älskar dig.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

