Tarja Halonen.

Mitt i all uppsatsstress finns det små guldkorn som lyfter upp och gör livet fint igen. Idag sprang jag i min paltkoma in i några av mina fantastiska vänner som också satt på Carolina och slet sitt hår med uppsatserna så jag hakade på dem. Som alltid lika galna och underbara, jag gillar dem verkligen, skönt gäng.

Men i måndags på bjöds det på andra bullar! Det var minsann inte vilken vanlig dag som helst utan det var en helt ovanlig måndag med Dag Hammarskjöld-föreläsning. Jag var på den förra året också men det var så långt och tråkigt att jag faktiskt somnade för en kort stund. Jaha? Varför infinna sig på en föreläsning som var så tråkig att den fick mig att somna förra året kan man fråga sig? Jo! För detta året var det nämligen ingen mindre än Finlands föredetta president; Tarja Halonen som hade en föreläsning kring ”Woman´s participation in the sustaubable world”.

Tarja vann mitt hjärta från första stund. Vilken kvinna! Vilket charmtroll! Hon var väldigt förkyld och hes och inledde föreläsningen med dessa ord: ”My voice is more sexy then it usually is”. Tyvärr var det en smula besvärligt att höra vad Tarja tappert kraxade fram. Hon var oerhört cool och sa så mycket peppande saker. Go Tarja säger jag bara!

Bild

Och vem kan glömma tiden när Conan O´Brian hade sin Tarja tid? Legendariskt. 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

