Patti Smith

Igår var jag hemma hos Julia, vi lyssnade på massa musik och kom att snacka om konserter. Hur jävla värt det faktiskt är att gå på konsert. Jag går aldrig på konsert. Visst jag tog med Pavlus på Sabaton innan jul men det är ju inte direkt min kopp med te så att säga utan var mer ämnat som en julklapp till honom. Jag försöker desperat leta i mitt minne när jag sist var på konsert-konsert. Jag tror året var 2005; The White Stripes tillsammans med Farah. Konserten var helt fantastisk. Visserligen har jag varit på festival efter det men inte på samma sätt. Hur som helst, allt musiksnack övertygade mig, jag må va fattig men damn it, ibland måste man få unna sig, så idag köpte jag en konsertbiljett till Patti Smith och First Aid Kit när de kommer till Uppsala den 12/7. Jag är så jävla GLAD!!! Patti är ju typ en av de coolaste som vandrat denna jord och men oh men, hennes musik?! Punkens farmor, stilikon, poetiska texter. Jag måste läsa hennes bok ”Just kids” innan. Det har jag ju tänkt i evigheter nu men nu känner jag peppen (får dock bli efter uppsatsen är färdish). 

Och First Aid Kit?!?!!!!!!!!!!!!!!! Jag älskar dessa systrar, så himla fin musik. Alltså fatta peppen?! 

Bokade dessutom klipptid på onsdag, nu jävlar är det adios till mina kluvna toppar. Herregud jag tror Pavel måste komma hem innan jag börjar internetshoppa massa kläder jag vare sig behöver eller har råd med…

Peace out!

Det här inlägget postades i Musik och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

