när man borde plugga fast inte gört

oh my gosh! nu har jag suttit en hel dag framför datorn för att plugga och vad har jag åstakommit? Inte mycket att hänga i julgranen. Tänk om jag vore så där produktiv som jag har hört rykten om att man kan vara? I så fall skulle ju typ halva uppsatsen vara färdish nu. Nästa gång jag ska plugga får jag nog bege mig till ett bibliotek istället, där brukar jag vara hyffsat produktiv. Jag har nog gått igenom alla hemsidor jag typ aldrig besöker idag, hittat minsta lilla ursäkt för att inte plugga. Jag borde ju skämmas, har ju till och med ett jätteroligt och intressant ämne som jag valt själv. Hanish förtäljde mig att jag inte ska må dåligt över detta, för det finns tydligen en psykologisk förklaring till det här med tappa gnistan till och med om det intresserar en. Alltid gött med lite rättfärdigande!

http://uppsalaunibetches.tumblr.com/post/44922429571/every-time-i-try-to-study

 

BildThrakisk ritual

Det här inlägget postades i Bulgarien. Bokmärk permalänken.

Kommentera

