Glad Påsk

Bild

Jag vet inte vad det är men plötsligt känner jag mig så extremt påskig. Detta har inte hänt sedan jag var liten. Har nu i väldigt många år ansett att påsken är den lamaste av våra högtider. Något har dock nu hänt inuti mig. Plötsligt känner jag ett starkt behov av att skaffa fram björkris och pynta. Detta har jag dock inte gjort. Vilket känns väldigt irriterande och jag känner ett otillfredsställt behov, typ som ett myggbett som kliar. Mycket märkligt. Jag har iaf införskaffat ett gäng påskliljor som lyser upp väldigt vackert i mitt fönster. Vilket utsökt får mig att tänka på Big Fish som jag inte sett på många år men ack en sådan fin scen!

http://http://www.youtube.com/watch?v=RXdLHdLfcck

Jag vill förutom påskpyntet ha största ägget fyllt med godis och bara svulla i detta samt påskmust. Detta har heller inte införskaffats. Jag vill till råga på allt måla ägg. Vette tusan vad det tagit åt mig! När var jag så här sist? Känns jättekonstigt att ha detta påskbegär från ingenstans.

Bild

Bild

Dessutom har hedningen i mig vaknat. Jag känner tonårs-wiccan i mig. Hon vill ut. Hon vill ägna sig åt örter, magi och ritualer. Ikväll har denna wiccan känt en enorm längtan efter att flyga emot den blodröda fullmånen till Blåkulla. Att tonårs-wiccanen i mig gör sig påmind är också extremt märkligt. Trodde aldrig hon skulle komma tillbaka. Ack så fel man kan ha!

Bild

Idag var Hanna Banana på besök här i Uppsala. Ett par kyrkobesök och en visit kring slottet som för övrigt var bombaderat med små påskkärringar som gick någon tipspromenad, tog vi världens längsta fika på Hugos. Vi talade om allt och inget, mycket välbehövligt från bådas sidor. Efter det tog vi oss hem till Bozhi. Ett försökatt se musikalen Les Miserables utan en större succé. Vi drack/åt (?) Jell-O-shots med Bulgariens färger och slutade sedenligt med ett gott parti i Sing Star. Jag lämnade min karl i gott sällskap för ca 1h sedan. Känns helt overkligt, för första ggr på 4 månader ska jag sova själv. Eller alltså, han kommer ju när han känner för det. Och nog behöver han verkligen en utekväll utan mig där han dessutom obehindrat får tala sitt modersmål. Vanans makt är stor och vi får se hur vida jag klarar att somna utan honom vid min sida. Vore ju toppen om jag lyckades eftersom jag ska upp kl 6 imorgon för att jobba.

Bild

Wow! Trodde aldrig jag skulle inflika en kristen symbol i min blogg men här är den! Jesus på korset och allt (trots allt är det ju faktiskt långfredag imorgon)!

Trots den nyvakna hedningen inom mig så älskar jag ändå alla dokumentärer kring påsk angående Jesus, hans liv och död samt kristendomen. Jag tycker det är så himla intressant! Kommer sakna att i år äta för mycket påskmat hemma hos mamma, mysa med  hennes grannes katter och slappa framför diverse dokumentärer. Men men! Vanligtvis brukar Jesus Christ Superstar visas i samband med påsk. Jag tycker faktiskt att den är svängig!

http://http://www.youtube.com/watch?v=sF2lwwxoQNU

Peace out & flyg lugnt på kvastarna nu, man vet aldrig vilken häxa som fått i sig en kaffeslatt för mycket!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

