Spotifystrul.

Spotifystrul. För några månader sedan ominstallerade jag lö computer och har sedan dess inte kunnat logga in. Detta har ju inte varit ett problem eftersom jag och min kära ofta lyssnar på helt annan musik när vi är tillsammans. Men nu! Två dagar helt sonika har jag nu fått unna mig kvalitetstid för mig själv i några timmar. Jag har saknat att lyssna på mina listor som jag så omsorgsfullt med kärlek har skapat.

Nu har jag försökt skapa ett nytt konto då jag såg det som att jag och Spotify fått en ny början, en ny fräsch omstart på våran relation. Såg detta som något fint. Men vad händer?! Icke! Går inte fullt så smidigt som jag önskat eftersom min mail redan står skrivet på mitt Spotifykonto. Kom på att jag faktiskt har en gmail som jag skapade för mycket länge sedan och tänkte att den skulle jag ju visst kunna använda om det inte vore så för att jag glömt mitt användarnamn även där.

Ja jösses! Alla dessa i-landsproblem som stör min vardag. Nu ljuder Regina Spectors ljuva stämma ut i rummet och gör mig lycklig i alla fall! Denna kvinna, vacker och poetisk. Jag gillert!

Helgen har varit helt fab! Pavels kompis Pavel från Slovakien har besökt oss. Mycket trevlig ung man må jag säga. Fredagen var vi på tårtkalas i Flogsta och deltog i ett mycket vackert Flogstaskrik. Gårdagen bjöd som sagt på en hel förmiddag och eftermiddag med mig själv. Helt ensam. Missförstå mig rätt, jag älskar min karl över allt annat och jag är så lycklig att han är här att ord kan inte beskriva men det är onekligen skönt att få ett par timmar för sig själv ibland och bara andas, göra absolut ingenting och lyssna på min musik. Hur som helst vi introducerade honom till FIKA för att visa hur vi svennar spenderar tid med varandra. Vår stackars slovakiske vän hade så svårt att ta detta på allvar då ordet fika tydligen var av helt annan innebörd i Slovakien. Sedan visade vi honom en av de bättre icke-nation pubarna och jag gav honom snus. Thaibuffe och paltkoma för att sedan dra vidare på fest. En mycket lyckad sådan. Det fanns TVÅ katter där! Oh ljuva kärlek! Allt för länge sedan jag hade en liten misse i mitt knä. Träffade en doktorand där vars uppdrag är att hitta den äldsta stjärnan i hela universum. Detta genom att använda sig av ett spektrum. Han menar på att den äldsta stjärnan fortfarande lever. Helt galet, länge sedan jag kände mig så mind-fuckad. Efter tre timmars sömn for grabbarna Östeuropa till Stockholm för att turista. Tre timmars sömn, bakfulla i ett fortfarande söndagssovande Stockholm? Jag hoppas de har det fint. Pavel sa att när helst vi vill är välkomna att hälsa på i Slovakien. Har egentligen aldrig funderat på att åka dit men varför inte? Världen är så sjukt spännande! Varje hörn vill jag ju se.

Bild

Det här inlägget postades i Musik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

