Give me ice ice baby!

Det har varit isskulpturfestival i Uppsala. Jag fascinerades av fantastiska isformationer! Men också av besökarna. Hur de följde vägen, fotade med endera systemkameror eller med mobiler för att sedan fota nästa. Ingen reflektion över själva konstverken utan snarare att lägga upp bilderna på sociala medier. Nu ska jag inte säga någonting eftersom jag gjorde precis likadant som majoriteten av besökarna. Och som den inbitna etnolog-nörd jag är började jag genast spekulera i detta märkliga beteende.

Nåväl, här kommer mina bilder (yeas jag är inte annorlunda utan vill också ha show up med mina bilder i sociala medier)! Och naturligtvis finns det inget bättre ledmotiv än Vanilla Ices låt Ice ice baby från 1991-EPIC!

 

 

BildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBild

Det här inlägget postades i BILDER. Bokmärk permalänken.

Kommentera

