Nackspärr.

Jag har gått och blivit med nackspärr. Jag vaknade igår och mådde bra, tog mig till skolan med mindre nackont. Sedan bah: BAAM! Nackspärren var ett faktum. Jag kan röra lite på nacken. I slow motion. Natten gick över förväntan hyfsat bra. Att ta sig upp var däremot en knivigare utmaning. Jag har smort in hela min nacke med något bulgariskt svar på tigerbalsam. Hela rummet osar nu tigerbalsam men jag gillar lukten så ain´t no probs sis!

Detta får mig utsökt att tänka på en dag för så gott som tre år sedan då jag höll på att flytta och lyfte något tungt fel och därpå vaknade upp nästa morgon med ryggskott. Till saken hör att jag sov på en madrass. Att ta sig upp från en madrass på golv med ryggskott är något för de äventyrssugna som gillar att bita i det sura äpplet. Efter mycket kämpande tog jag mig upp på alla fyra och där blev jag stående i ytterligare 10 min. När jag kommit upp på fötter så gick jag med en kroppsform som liknade väldigt mycket någon som just har något oväntat i sina underbyxor.

Jag upphör aldrig att fascineras över kroppen. Det är ju galet att allt hör samman så mycket som det gör. Fuckar en kroppsdel upp för det liksom med sig resten av kroppen i fallet. Pavel brukar ofta säga att så länge man har hälsan så ska man inte klaga över resterande företeelser i sitt liv. Jag tänker ofta att jag har en väldigt förståndig karl men inte reflekterat värst mycket mer över det. Förrän nu. När vågor av smärta glider från nacken ut i skulderbladen och längst med ryggraden. När nackspärren upphör kommer jag känna mig pånyttfödd. Jag längtar!

Tips!

 

Det har slutat snöa. Så mycket som händer överallt. Påvens avgång?! Vem såg det komma? Inombords kan jag inte hjälpa att känna en liten seger över den ålderliga homofoben-och-kondom-hataren med sin konservativa livssyn som ska vara förebild för den katolska världen. Frågan kvarstår ju dock om efterföljaren kommer bli bättre/sämre? I Efterblivenhetens hav-bloggen har Thor-Bear skrivit ett mycket intressant inlägg om själva ritualen av påvens död/avgång. Att denna ritual var som hämtat ur Sagan om ringen hade jag faktiskt ingen om! Kände JRR Tolkien till denna ritual när han skrev sitt verk? För övrigt så bara ÄLSKAR jag alla skämtbilder som florerar på Internet kring påven, så himla roliga!

Nä nu ska jag ta tag i det där plögget igen. Two days to go to Ancient times-tenta och fem dagar till etnologtentan ska vara färdish. Låt denna vecka från helvetet passera fort nu!

Peace.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

