Januari-jag överlevde dig!

Januari. Jag överlevde. En rackarns så konstig månad det varit. 

Började året i Karlstad. Teknikstrul. Först dog min dataladdare. Sedan gick min telefon sönder. Därefter rullade det bara på. Mors dator gick sönder. Pavels dataladdare gick sönder. När vi kom hem så skulle jag låna Pavels mobil, vi skulle bara ladda den först, det visade sig att även denna laddare var trasig. Nu kunde jag inte annat än att skratta då det hela började bli komiskt. Kom ihåg att jag hade en gammal telefon. Denna användes i några dagar innan den mycket tragiskt drog sin sista suck då den föll ner i toalettens avgrund. Ett par dagar efter det tappade jag bort mitt USB-Internet på Carolina Rediviva. Först att vara utan Internet och telefon gick mig på nerverna men sedan när jag passerat en viss gräns kändes det bara skönt. Allt eftersom rättade dock allt teknikstrul till sig. Jag kände mig som Bermuidatriangeln. All teknik bara förstördes i min närvaro. 

Pluggpanik! Ojoj alla dessa timmar för att desperat klara av 9hp tentan i modern historia. Gick nervöst till föreläsningen måndagen efter tentan utan att veta om jag skulle komma in på Historia B. Efter introduktionsföreläsningen kände jag bara ångest och panik. Jag som inte gjort annat än att plugga under A-kursen insåg nu att jag skulle ha ännu mindre tid än tidigare, kämpa som en tok för att klara kursen. Jag slog mig ner vid ett bord och ringde min  goda vän; Vickan för att få kloka råd. Fantastisk som hon alltid är sa hon rätt saker, medan vi pratade sprack den gråa himlen upp, solen strålade och jag sprang sedan runt till diverse studievägledare. Kom fram till att Historia B inte var nåt för mig och gjorde en sen anmälan. Inte ångrat mig ett dugg sedan dess. Till och med de pluggigaste pluggisarna från Historia A klagar på att det är mycket att göra. Jag andas lugnt ifrån magen. 

Död. Min tremäning dog hastigt. Han satt vid middagsbordet och sa: ”Jag tror jag svimmar”. Han dog. Han var mycket populär. Han var en mycket snäll och omtänksam man med många bollar i luften. Ville hemskt gärna gå på hans begravning men vare sig tid eller pengar fanns. Även min mammas grannes son dog. Självmord. En mycket sorglig historia. Må ni båda vila i frid. 

Fester? Njaae inte allt för många. Några. Det var vilt. Mycket dansant. Tentafesten var himla nice. Hade taggat två veckor för klubb Katushka (världens röjigaste Balkan/orientalklubb). När dagen D väl var inne var jag superförkyld. Detta skulle dock inte få stoppa mig. Tänkte att jag hoppar förfesten och tar det lugnt där ute. När jag och Henriette möttes upp vid Kalmars nation var det en galen kö. En ut, en in system. Vakten tippade på att vi skulle vara inne om ca 2h. No way att stå i -15 grader i 2h. Vi gick till Norrlands som hade klubb istället. När vi kom fram så insåg jag att det var 04 släpp efter gasken och tänkte att jag mest ville ligga hemma med te och snorpapper men släpade mig in ändå. Det var sjukt kul! Massa folk, massa olika dansgolv. Kvällen slutade vid 3-snåret och jag tog mig lyckligt hem efter att ha dansat till både en konsert med De lyckliga kompisarna (otippat? Ja.) och till massa skönt 90-tal med Spice Girls och E-Type. Vilda hemmafester hos Emma och i Flogsta. 

Snö och iskyla. -25 grader. Vackra vinterdagar. 

Försökt hjälpa Pavel. Besökt Migrationsverket. Stämningen var opepp. Kontaktat Röda Korset. 

Förra helgen var en Bulgar-helg. Pavels vän, Dimitar, ska plugga i Linköping i ca 4 månader. Han kom till Arlanda vid 23 och kom därefter till oss där han spenderade helgen. Under lördagen var de ute och turistade. För första gången på mer än 2 månader var jag ensam i mer än 1h. Jättekonstigt men också skönt. Att bara andas och spela min musik. Välbehövligt för oss båda. Söndagen efter han åkt gick vi på spelning med Balkan Madness som även var en blind date med en framtida bulgarvän. Därefter gick vi och fikade. 

Igår var jag på arbetsintervju. Jag är trött på att vara en vandrande ekonomisk katastrof, aldrig ha pengar. Just nu har jag dessutom lite smått panik när jag för tillfället bara är beviljad bidrag av CSN. Hur som helst, satte mig på en buss som tog mig ut till ingenmansland nära Märlaren. Mitt i snöyran stod helst plötsligt ett slott. Mycket oväntat och mycket trevligt. Såg även en räv. Aldrig sett en räv på så nära håll, inte ens på zoo. Fascinerande. Jag ska jobba som timvik. Vore ultimat att jobba typ 3 dagar/veckan. Då har jag fortfarande tid över till uppsatsskrivande och vänner. 

Nu påbörjas en väldigt intensiv vecka. En hemtenta i etnologi. En omtenta i Antikens historia. Komma på ett ämne för min C-uppsats. Till råga på det har jag lovat mig till vänner som jag inte sett på väldigt länge. Nu kör vi, noll sömn och rock´n roll! Börjar med fest i Flogsta ikväll.

Peace!

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

