Att våga älska

Ooooh denna kärlek… att bryta heterosexuella normativa mönster, dessa sega strukturer. I ett heterosexuellt samboliv som jag lever kan jag bara försöka förstå men sanningen är att jag nog aldrig kommer förstå. Torun gör mig stolt! Hon påvisar ett stort mod, jag beundrar henne för att hon ger oss sanning om hur det är att leva med rädslan för vad kärlek kan innebära. Jag blir så ledsen. Ingen borde vara rädd för att få visa sin kärlek till någon annan, att berätta för släktingar och vänner. Nog önskade jag att jag kunde säga att det inte spelar någon roll vem man älskar men det faktum att heterosexuella normer och på vissa håll religioner samt klasskillnader gör skillnad på kärlek och kärlek. 

Jag VILL tro på en bättre värld! Jag VILL tro på en värld där alla har samma möjligheter att få älska och att älskas! 

Länk | Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

