Ute faller mörkret på. Skymningslandet är nära. Jag sitter med trötta ögon och försöker hålla mig vaken och fokuserad på mitt plugg. Gnager lite på mango-kärnan som fortfarande har lite fruktkött kvar sedan igår. Lyssnar på Christer i P3. Allt för länge sedan jag har lyssnat på P3. Jag har tappat bort min moderna musikkoll som jag annars brukar ha. I bakgrunden, tunga sovande andetag från min käresta. Jag gillar det. På något vis känns det tryggt. Skulle gärna krypa ner under täcket krama om honom och somna jag med. 

Festen igår var som alltid; LYCKAD! En Flogstafest i dess sanna anda. Jag var inte på mitt solskenshumör när jag kom dit. Efter att ha cyklat på en alldeles för liten cykel i obekvämaste stämningen (lutandes över styret med rumpan 2m upp i luften) och funderat på vart jag gjort av min väska med pass och kamera i som var tänkt att tas med till partajet. Men det finns ju inget som kan få mig på så gott humör som goda vänner. Humöret rättade snabbt till sig och det var bara att njuta och låta sig slukas av alkoholens dimma, ånjuta skön musik och skratta åt skämt av högklassig kvalité. Alkoholen har ju dock inte enbart förskönande egenskaper, fyllepromenader från Flogsta är ett evighetsprojekt och inte jättekul. Men ack så skönt när man nått sitt hem och sin varma säng. 

Väskan återfanns i mitt trygga hem och en cykel införskaffades på festen. Alltså var allt mycket lyckat! 

Så denna kväll då? Premiär på Stocken. Olika vänner har förfest på olika ställen men Stocken som mål. Vore kul men orkar jag? Jag är sliten, behöver spara cash och plugga. Ja vi får la se vad som sker. 

Peace.

Notering | Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

