Whoouuuuöööö????

Vad hände?! Plötsligt startade jag en blogg. Bara så där. Varför? Inte en blekaste. Vad vill jag få ut av denna blogg? No idea. Jag gillar ju att skriva nonsens så varför inte? Detta lär ju bli inkörsporten till ett tungt beroende samt vägen till min framtida guldgruva och karriär. Modebloggerska? Njaeee knappast. Musikbloggare? Nopp! Nog önska jag att jag gjort något mer drastiskt och äventyrligt att starta blogg så här en tisdagskväll. En god vän bokade en resa till Paris idag. Bara så där. Spontant och äventyrligt. Precis som det ska vara. När jag går bananas startar jag en blogg. Jag vet verkligen hur man lever on the edge.  

Dagen över lag har väl knappast varit min dag så att säga. Gjorde en tabbe och trodde jag började föreläsningen kl 10 men visade sig att den började kl 15. Det här med att jag själv lurar mig själv på sovmorgornar är jag inget större fan av men ack vad ska man göra när förvirringen är större än vettet. Detta misstag resulterade dock i att jag talade med en kursare som jag aldrig sagt ett ord till innan som precis som mig gjort samma misstag. Tänka sig; han var mycket trevlig! Vi var så där sjukt ansvarsfulla och tog till vara på vårat misstag och pluggade de timmar vi hade fram till föreläsningen. 

Fail nr 2 idag: tappade min telefon i toaletten. Till en början levde den. Kämpade. Sedan gav den slutligen upp med en sista suck. Ack min lilla knubbiga mobil som så troget följt mig sedan 2007. Denna skönhet införskaffades precis innan jag for till Island (eftersom jag tappat min andra telefon på okänt ställe). Så många gånger jag tappade den i jorden i växthuset bland fallna tomater. Den var minsann en tapper krigare men inte ens de tuffaste kan ju för alltid vinna. Toalett-döden? Ingen värdig död. Vila i frid. 

Nu har jag ingen telefon. Livet är mer spännande så. Som på tiden då det bara fanns hemtelefoner. Ljuv nostalgi. 

Nu har jag redan babblat på i en evighet om inget vettigt alls. Tiden är inne för att ge fantasyserien Once upon a time en chans nu. Jag är förväntansfull!

Peace out.

Notering | Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

